Az Év Acélszerkezete - újabb rangos elismerés a Tomori Pál hídnak! A Kalocsát Pakssal összekötő híd, amelyet hídirodánk mérnökei terveztek, elnyerte a Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) nívódíját. .

Az elnökség idén egyhangú döntéssel választotta ki a díjazottat.

A Tomori Pál híd mind szerkezetében, mind megvalósításában kiemelkedő. Ilyen hosszúságú, 440 méteres mederhíd extradosed technológiával még nem épült Magyarországon – és világszinten is most kezd igazán elterjedni ez a megoldás.

A híd teljes hossza 946 méter, a Duna felett ível át, és 15 perccel rövidítette le a menetidőt Kalocsa és Paks között. A kétsávos közúti kapcsolat mellett kétirányú kerékpárút is épült mindkét oldalon – így a híd korszerű és átfogó közlekedési válasz a térség igényeire.

Az extradosed technológia lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, így a szerkezetet egyszerre feszítik és függesztik. Ez számos előnnyel jár a hagyományos ferdekábeles vagy gerendahidakkal szemben.

A díjat tervezőként a CÉH Zrt., kivitelezőként pedig a Duna Aszfalt Zrt. kapta.

A tervezést dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezették, de a projekt sikerét több mint 20 mérnökünk éveken át tartó összehangolt munkája tette lehetővé.

Tomori Pál híd 1.jpg