×

Sütik kezelése

062-HD_240530_NM--0316_M.jpg

Tomori Pál híd

The new Danube bridge, crossing the river at the height of Paks and Kalocsa, is a structure with a unified appearance, composed of different structural types. Az összesen kb. 946 méter hosszú hídon a kétszer egysávos forgalmi út mellett a híd mindkét oldalán kétirányú kerékpárút is kiépítésre kerül. A 9 nyílású híd szerkezetileg 3 részből áll: bal parti ártéri híd, mederhíd, jobb parti ártéri híd.

A 440 méter hosszú mederhíd felszerkezete 3 nyílású, a mederpillérek felett parabolikusan kiékelt, extradosed (feszített-függesztett) típusú híd. Főtartója kétcellás szekrénytartó, melynek ferde oldalait és középső falát acél trapézlemez, felső részét mindkét oldalon konzolos kialakítású vasbeton pályalemez alkotja. A felszerkezet az építési és állandó igénybevételeknek megfelelően hosszirányban tapadóbetétes kábelekkel feszített vasbeton pályalemezzel, feszített vasbeton fenéklemezzel, a hasznos teher igénybevételeinek megfelelően pedig a szekrényekben szabadon vezetett csúszókábeles feszítéssel lett kialakítva.

A híd főtervezője a CÉH zRt., a mederhidat a Hídtervezési irodánk kollégái tervezték dr. Kisbán Sándor szakági főmérnöki és felelős tervezői irányítása alatt. A mederhíd felszerkezet acél kiviteli terveinek készítéséhez már TEKLA modellt építettünk, és ez alapján készülnek a gyártmánytervek is.

2025-ben a híd elnyerte az ÉV ACÉLSZERKEZETE NÍVÓDÍJAT. 


Fotók: Dernovics Tamás, magyarepitok.hu

A projektben nyújtott szolgáltatásaink

Érintett szektorok