Galvani híd tervpályázat
A Megyeri-híd tervezőjeként cégünk sikeres előminősítést szerzett és meghívást kapott a budapesti Új Duna-híd pályázatára.
A szerkezet megválasztásánál látványában nagyvonalú, de gazdaságos kialakítás volt a cél, a lehető legkevesebb acél felhasználásával.
A hídszerkezet kiválasztásánál a támaszköz alapján - szakítva a budapesti hidak megszokott szimmetrikus megjelenésű formájával - egy pilonos, ferdekábeles kialakítást választottuk.
A csatlakozási pontok a két átellenes parton a Duna mentén nem azonos szelvénybe esnek, így ferde keresztezés szükséges folyásirányba fordított mederpillérekkel.
Az egypilonos, acél szekrény keresztmetszetű ferdekábeles mederhíd tervezett támaszkiosztása figyelembe véve a nemzetközi hajózási útvonalat és a csepeli szabadkikötő megközelíthetőségét: 95+230+140=465 m. A teljes hídhossz az öszvér szerkezetű feljáró hidakkal: 803 m.
Csepel sziget északi területe Budapest egyik legjelentősebb fejlesztési területe. A híd 117 m magas pilonja a csepeli oldalhoz került közelebb, mely a város több nevezetes pontjáról is jól látható, jelszerű, magasra felnyúló, látványos szerkezet. A pilon formája több jelentést is hordoz: egyrészt a kapcsolatot jelképezi, kapuzatot formál a Csepel-sziget majdani új városrészének, másrészt a kettéváló forma a Dunát jelképezi, ahogy a Csepel-szigetnél kettéágazik.
A híd jellemzően íves formavilágú, melyen egy-egy határozott, finom, lendületes él is megjelenik. A pilonlábak közrefogják a 36 m széles útpályát, felül összesimulnak, de nem érnek össze. Találkozásuknál egy horony jelenik meg, mely éjszaka különböző színű fényt bocsát ki, a díszvilágítási koncepció részeként. Fontos és egyedi a híd oldalsó és alsó nézete is, lágy, íves formákat alkalmaztunk. Az acélszerkezetű hídpálya oldalára és aljára fémlemez burkolatot terveztünk rejtett díszvilágítással, helyenként perforált, átlátható, kialakítással.
A pilon körül a gyalogos járda aszimmetrikusan kiszélesedik, lehetőséget adva a hídon átkelőknek egy kis pihenésre, a Dunai látkép befogadására. A kilátóplatform konzolosan a Duna fölé nyúlik. A két platform között egy alsó, „aluljárót” terveztünk, azoknak, akik mindkét oldali kilátást meg kívánják tekinteni. Az átjáró rendkívül látványos, mivel a híd alá „beakasztott” szerkezet oldalburkolata átlátható perforált lemez. Szokatlan kilátás nyílik a Dunára és testközelből megtekinthetik a hídpilon talapzatát, szerkezetét is.